اشتباهات مرسوم در دکوراسیون داخلی که باعث اختلال خواب شما می شود

خانه شما باید انعکاسی باشد از خود شما به همراه تمام عادات، روحیات و خواسته های شما، پس مطمئن شوید که در خانه شما به اهمیت استراحت  و خواب راحت نیز پرداخته شده است. در این مطلب از آرتج نظریات برترین طراحان دنیا درباره نکاتی برای خواب بهتر و اشتباهات مرسوم در دکوراسیون داخلی که باعث اختلال خواب می شوند را برای شما جمع آوری کردیم، پس با ما همراه باشید.

در این بخش به بررسی 8 نکته مهم که نقش به سزایی در کیفیت خواب شما دارند می پردازیم. این نکات عبارتند از نورپردازی قابل تنظیم، رنگ اتاق خواب، وسایل الکترونیکی، تقارن کلی اتاق، پرده مناسب، مرتب بودن و نظم کلی، تخت خواب و فرش

نورپردازی

نور زیاد باعث افزایش تمرکز و هوشیاری مغز می شود، اما هرچه به سمت شب و زمان خواب نزدیک می شویم باید از نورهای تیره تر و کمتر استفاده کنیم. برای اینکه هم از نور زیاد در روز و هم از نور کم در زمان استراحت بهره ببریم، بهتر است در نورپردازی از انواع چراغ های دیمردار ( چراغ هایی که قابلیت تنظیم میزان شدت نور را دارند) استفاده کنیم.

نورپردازی اتاق خواب

رنگ

تلاش برای خوابیدن در اتاقی با رنگ های خیره کننده، درست مثل تلاش برای خوابیدن در اتاقی با نور بسیار زیاد است. اگر شما به دنبال راه هایی برای بهبود روند خواب خود هستید، بهتر است برای رنگ اتاق خواب خود چاره ای بیاندیشید. رنگ های خنثی مثل خاکستری، آبی و سفید که زمینه ای آرامش بخش و مناسب را برای خواب شما محیا می کنند، می توانند گزینه های قابل تاملی باشند.

رنگ مناسب اتاق خواب در طراحی داخلی

وسایل الکترونیکی

ما بیشتر اوقات روز را مقابل وسایلی مثل موبایل و تلویزیون هستیم، پس بهتر است هنگام خواب آنها را فاکتور بگیریم. امروزه خیلی از افراد اتاق خوابشان را با تلویزیون ها، تبدیل به اتاقی لوکس می کنند. وجود تلویزیون در اتاق خواب شاید بتواند نیاز شما به دیدن برنامه های مورد علاقه تان قبل خواب را برآورده کند، اما شانس یک خواب راحت را از شما سلب خواهد کرد. پس بهتر است تلویزیون را به اتاق نشینمن اختصاص دهیم و از مزایای خواب راحت بهره ببریم.

عدم استفاده از وسایل الکترونیکی در اتاق خواب

تقارن

خوابیدن در یک اتاق غیر متقارن و غیر متعارف کار سختی بنظر می رسد، برای اینکه راحت تر به خواب بروید سعی کنید به نحوی به فضا تقارن دهید، تخت خواب خود را به گونه ای قرار دهید که از هر دو طرف فضای آزاد  وجود داشته باشد. با این کار می توانید میزهای پاتختی را در دو طرف تختخواب قرار دهید.

رعایت تقارن در طراحی اتاق خواب

پنجره

اگر طلوع خورشید برای شما آزار دهنده است و موجب اختلال خواب شما می شود، باید فکری برای مهار کردن آن و لذت بیشتر از خواب صبحگاهی خود، بکنید. استفاده از دو پرده (یعنی پرده اصلی و کتیبه  روی آن)، می تواند پیشنهاد مناسبی باشد، زیرا در زمانی که می خواهید نور به اتاق نفوذ کند کتیبه پرده را جمع کرده و در هنگام خواب آن را که معمولا تیره است، می بندیم تا نور به داخل اتاق نفوذ نکند.

پرده مناسب اتاق خواب

جلوگیری از بهم ریختگی

درهم و برهم بودن در تضاد با یک طراحی خوب است. بهم ریختگی حواس شما را از خوابیدن پرت می کند. برای وسایل اضافی خود کمدهای بیشتری در نظر بگیرید تا مانع رویا دیدن شما نشوند.

وجود نظم در طراحی اتاق خواب

تختخواب

محدودیت یکی از اصلی ترین قواعد دکوراسیون داخلی و انتخاب مبلمان است، اما وقتی حرف از تختخواب است، دیگر محدودیتی وجود ندارد و همه چیز به شما بستگی خواهد داشت. هرکاری که لازم است انجام دهید تا تختخواب برای شما آرامش بخش شود. ممکن است به تعداد زیادی بالش و یا حتی پتو احتیاج داشته باشید تا احساس آرامش کنید.

تختخواب مناسب در طراحی اتاق خواب

فرش

آیا سر و صدا همسایه ها آزارتان می دهد؟ یا بچه های پر سر و صدا دارید؟ اگر فکر می کنید صدای سایرین مانع خوابیدن شما می شود، بهتر است در اتاقتان فرش پهن کنید تا از معضلات فوق راحت شوید و آسوده به خواب بروید. از دیگر مزایای استفاده از فرش این است که صبح ها پاهایتان را روی فرشی نرم و گرم می گذارید و بیدار می شوید که بسیار خوشایندتر از سنگ و سایر کفپوش ها خواهد بود.

وجود فرش در طراحی داخلی اتاق خواب

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *