کلبه جنگلی مدرن

کریستالی در میان درختان / کلبه مدرن A45

A45”  کلبه مدرن و جنگلی است که توسط “گروه معماری BIG” در جنگل های لنزویل در نیویورک طراحی و اجرا شده است. این کلبه مدرن زیبا نمونه ای از خانه ای است که اجازه شخصی سازی با توجه به نیاز ساکنان در داخل و خارج فضا را به آنها میدهد.

معماران پروژه در ارتباط با A45 به این صورت توضیح میدهند: “در طراحی خارجی این پروژه از فرم سنتی کلبه استفاده شده است و شهرتش بخاطر فرم ساده سنتی(فرم A شکل) و نحوه اتصال سقف و دیوارهای زاویه دار آن است که به سادگی آب باران را به زمین منتقل می کنند” همچنین اضافه میکنند که:” ما برای به حداکثر رساندن این ساختار کلاسیک و ایجاد فضای قابل استفاده بیشتر، سقف آن را 45 درجه چرخاندیم تا ارتفاع A45  را به 4 متر برسانیم. نتیجه حاصل شده ظاهری متفاوت در هر وجه شده است که شکلی کریستال مانند را برای این کلبه مدرن وجود آورده است.”

کلبه جنگلی مدرن

طراحی داخلی

کلبه مدرن و کوچک A45 فضایی 17 متری را در خودش جای داده است و قطعات آن در محل اجرا بهم متصل شده اند. در این پروژه از مصالح صد درصد قابل بازیافت استفاده شده است که شامل کفپوش، فریم و دیوارهای چوبی است و در یک وجه کلبه از 7 قطعه شیشه کمک گرفته شده است.

در طراحی داخلی کلبه از مفهوم محلی به نام “Hygge” ایده گرفته شده است که به معنی “پیدا کردن شادی در هر لحظه” است. طراح داخلی پروژه در ارتباط با آن توضیح میدهد:” یک “بخاری Morsoe” چوب سوز ظریف در کنج اتاق قرار گرفته و سایر وسایل عقب تر از آن طراحی شده اند تا از زیبایی بخاری کم نشود.”

طراحی داخلی کلبه مدرن

نکته جالب طراحی بخش های مختلف کلبه توسط طراحان متعدد است. به طور مثال  آشپزخانه کوچکی که توسط شرکت “Kobenhaus Møbelsnedkeri” طراحی شده است یا مبلمان دست ساز Carl Hansen  و تخت خوابی که توسط استودیو Soren Rose طراحی شده اند تنها بخش هایی از مبلمان دست ساز نوردیک (به کشورهای اسکاندیناوی و فنوسکاندیا نوردیک گفته میشود)  برای تزیین کلبه A45 است. برای سرویس بهداشتی هم از چوب سرو و تجهیزات شرکت Vola استفاده شده است.

توجه به همین جزییات است که ارزش این کلبه مدرن را بالا میبرد. فضایی تنها ۱۷ متر مربعی که طراحان متعددی را کنار هم جمع کرده است تا تعریفی مدرن از کلبه جنگلی را ارائه دهند. در ادامه با تصاویر و پلان های این کلبه مدرن و زیبا همراه باشید.

کلبه جنگلی مدرن کلبه جنگلی مدرن طراحی کلبه جنگلی مدرن طراحی کلبه جنگلی مدرن طراحی داخلی کلبه مدرن طراحی داخلی کلبه مدرن طراحی داخلی کلبه مدرن مدل کلبه مدرن مدل کلبه مدرن مدل کلبه مدرن مدل کلبه مدرن مدل داخلی کلبه مدرنپلان کلبه جنگلی مدرن پلان نما کلبه جنگلی مدرن

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *