طراحی داخلی یا دکوراتور داخلی

استفاده از طراح داخلی یا دکوراتور داخلی؟ / چه تفاوتی دارند و چطور انتخاب کنیم؟

اگر شما تا به حال برای دکوراسیون داخلی خانه‌ خود از کسی که متخصص این کار است کمک گرفته‌ باشید، حتما می‌دانید که انتخاب فرد مناسب به تنهایی خودش یک پروژه است. برای این کار، از افراد با تخصص‌های مختلف می‌توان بهره‌ برد که هرکدام شرح وظایف خودشان را دارند. در واقع بین طراحان یک زبان ویژه برای دسته‌بندی شرح وظایف هرکدام وجود دارد. بعضی از آنها خودشان را طراح داخلی می‌نامند و برخی دیگر دکوراتور داخلی، اما تفاوت در چیست؟

درست است که این دو تخصص شباهت‌های بسیاری با یکدیگر دارند اما تفاوت‌های ظریفی نیز وجود دارد که می‌تواند در پروژه شما تاثیر زیادی داشته باشد، با ما همراه باشید تا مروری بر تفاوت این دو حرفه و انتخاب متخصص مورد نیاز داشته باشیم.

طراحی داخلی نهار خوری

طراح داخلی کیست؟

  • تحصیلات:

برای اینکه یک طراح داخلی شویم باید تحصیلات آکادمیک داشته باشیم. که معمولا بین 2 تا 4 سال زمان می‌برد.

  • مهارت‌های ویژه:

بخش اعظم برنامه آموزشی طراحی داخلی را برنامه‌ریزی فضا تشکیل می‌دهد. این فرایند تحلیلی عمیق است که شامل موضوعاتی از قبیل اینکه فضای موجود چگونه در حال استفاده است و تغییرات چگونه بر کارکرد آن اثر می‌گذارند می‌شود. تغییرات اعمالی معمولا شامل طرح‌هایی برای استفاده بهینه و کاربردی از فضا خواهد بود.

  • چه زمانی از طراح داخلی استفاده کنیم؟

زمانی که در مورد اصلاح یک فضا کار می‌کنید و به راهنمایی هایی فراتر از مسائل زیبایی شناسی نیاز دارید، طراح داخلی بهترین گزینه شما خواهد بود. وقتی تصمیم به تغییرات اساسی دارید، مثل تغییر جای دیوارها و کارهایی که نیاز به رابطه با پیمانکارهای مختلف دارند، بهتر است از طراح داخلی کمک بگیرید تا با استفاده از تخصص و تجربه، فضای دلخواه شما را با طراحی تخصصی همراه با هزینه کمتر، مدت زمان کوتاه‌تر و مدیریت یکپارچه پیمانکارها اجرایی کند.

طراحی داخلی آشپزخانه

دکوراتور داخلی کیست؟

  • تحصیلات:

از آنجایی که تمرکز دکوراتورها فقط بر تزیینات است، نیاز کمتری به تحصیلات آکادمیک دارند و اکثر آنها به یادگیری اصول طراحی داخلی بسنده می‌کنند.

  • مهارت‌های ویژه:

تمام کار دکوراتورها مربوط به زیبایی شناسی است. آنها کارهایی را مثل انتخاب تم رنگ اتاق ها، خرید اقلام تزیینی جدید و چیدمان مبلمان را می‌توانند انجام دهند. این افراد را به چشم یک متخصص که می‌توانند یک ظاهر جدید را در فضای موجود منزل شما بسازند ببینید.

  • چه زمانی از دکوراتورها استفاده کنیم؟

اگر نیاز به تغییرات در فضای خانه خود دارید و خودتان زمان کافی برای اینکار ندارید، استفاده از دکوراتور برای شما گزینه مناسبی است.

طراحی داخلی اتاق خواب

کدام یک را باید انتخاب کنیم؟

در نهایت انتخاب بین این دو تخصص ترجیح شخصی شماست. اما اگر شما مردد هستید، قبل از تصمیم‌گیری، ما تعدادی سوال آماده کردیم تا قبل از قرارداد با فرد مورد نظر به شما کمک کنند:

  • آیا شما قصد تغییرات ساختاری و یا عملکردی را دارید؟
  • آیا در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن فضا، مثل اضافه کردن یک اتاق جدید هستید؟ یا گسترده کردن فضا مثل افزایش فضای نشیمن؟
  • تحصیلات و مدارک معتبر چقدر برای شما حائز اهمیت است؟
  • آیا دنبال کسی برای مدیریت پروژه بازسازیتان هستید؟

چیزی که باید در نظر داشته‌باشید این است که، دکوراتور و طراح داخلی متفاوت از یکدیگر هستند و این مطلب تنها یک راهنمای کلی است. شما باید در محدوده محل زندگی خود بگردید و ببینید که هرکدام چه خدماتی را به شما ارائه می‌دهند. بهترین راه انتخاب دیدن رزومه، جلسه گذاشتن و صحبت کردن با آنها و جواب دادن به سوال‌های بالاست.

طراحی داخلی نشینمن

وقتی در حال تصمیم‌گیری در ارتباط با بازسازی منزلتان هستید، قطعا با مسائل زیادی دست به گریبان خواهید بود و انتخاب بین طراح داخلی و دکوراتور شاید مهم بنظر نرسد، اما شاید اینجا زمان مناسبی برای بیان تفاوت بین آنها باشد، تفاوتی که کمتر مورد توجه قرار میگیرد و می‌تواند جوابگوی نیاز شما باشد.

معماران و طراحان دفتر معماری آرتج در طول مسیر طراحی تا اجرا همراه شما هستند تا رویاهای شما را به واقعیت تبدیل کنند. برای بازدید و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *